טיול בגבעת הרקפות

כשמה כן היא, גבעה מיוערת המכוסה כולה במרבדים של רקפות פורחות בעונת החורף והאביב.

גישה

על כביש 70, פונים במחלף אליקים אל כביש מספר 672 ונוסעים דרומה כ-11 קילומטרים, עד למגרש חנייה, הנמצא ממערב לכביש. גבעת הרקפות נמצאת ממזרח לכביש. חוצים את הכביש, עוברים ליד שלט המכוון אל גבעת הרקפות, חוצים גשרון עץ מעל פּלג קטן, ועולים אל גבעת אורנים ובה המון רקפות.

האתר והמסלול

המסלול כולל שביל טבעתי באורך כקילומטר המקיף את גבעת הרקפות, המכונה כך משום שהיא זרועה במרבדי רקפות, ששיא פריחתן הוא מסוף ינואר עד סוף מרץ. החזרה למגרש החנייה עוברת בשביל עפר שמימינו משתרע שדה ירוק ומשמאלו הגבעה הפורחת. ליד הפלג ישנה פינת חמד קטנה עם מקומות ישיבה, והמבוגרים יכולים לנוח וליהנות מהנוף הירוק ומהאוויר הנעים בזמן שהילדים (והכלבים) משכשכים את רגליהם בנחל. ליד מגרש החנייה, מצדו השני של הכביש, חורשת אורנים ובה שולחנות פיקניק.

דרגת קושי

מסלול הליכה קל מאוד של כשעה על שביל מסומן. מתאים לכל המשפחה ולכל הכלבים. המסלול בחלקו מוצל. יש להצטייד בנעלי הליכה, כובעים, קרם הגנה, מים וכלי מים לכלב.

דרגת קושי:1
צל:

אורך המסלול: 1 ק"מ

[huge_it_maps id='5']

זוהי המלצה בלבד, ואין בה כדי להטיל על אתר האינטרנט “ארצה” אחריות לכל פגיעה ו/או נזק ו/או אובדן שעלולים להגרם למטיילים ו/או לכלבם ו/או לרכושם במהלך הטיול ו/או בקשר אליו, והיא אינה פוטרת את המטיילים מהחובה למלא אחר הוראות כל דין בקשר לטיול במסלולים המומלצים ולנקוט בכל אמצעי הזהירות הדרושים לפני הטיול ובמהלכו.