טיול ביערות חוף הכרמל

יער חוף הכרמל הוא אחד המקומות הקסומים בארץ. הוא גדול, רחב מימדים ויש בו מקומות רבים של חן ויופי שבהם ניתן לבקר. יש ביער פינות מסתור מן הרעש וההמולה של העיר הגדולה, נוף הררי וירוק כל השנה ויותר מכל קסם, כמו מעולם האגדות.

“ההר הירוק תמיד” נכתב על רכס הרי הכרמל, הרים ירוקים שאינם יודעים שלכת מהי. מדרונותיהם תלולים, שביליהם מוצלים, פרפרים צבעוניים חגים מעליהם ושלל פרחים צומחים באדמותיהם. הפעם נטייל במסלול הליכה בשביל היער הקסום.

איך מגיעים

מגיעים לצומת פורדיס שליד זכרון יעקב. אפשר לבוא בכביש 2, לרדת ממנו במחלף זכרון יעקב, ולנסוע מזרחה עד לצומת פורדיס. בכביש 4 (תל אביב- חיפה הישן), ממשיכים צפונה כ-5 ק”מ עד לצומת עופר (כביש הכניסה ליישוב עופר וליישוב כרם מהר”ל). אחרי תחנת הדלק ופונים ימינה לכיוון מושב עופר. ממש קרוב לצומת נבחין משמאל בשלט בו כתוב “חניון הזיתים” ע”ש משה קולר, שם נחנה את הרכב. בחניון שולחנות עץ שהתקינה הקרן הקיימת. אפשר לקיים כאן פיקניק ולאכול בצל העצים, שימו לב, אין מים בחניון. מכאן נצא לטיול רגלי בשביל היער הקסום, במסלול טבעתי.

המסלול

מסלול טיול טבעתי באורך של 1.5 ק”מ, יוצא מחניון הזיתים וחוזר אליו. החניון הוקדש לזכרו של איש אגף הייעור בקק”ל משה קולר. נעלה בשביל עפר המסומן בכחול בוואדי זיתים שבהמשך, בהמשך הדרך חוצה את השביל הכחול מסלול במשעול צר המסומן בצבע אדום. זהו השביל שבו ניתן לחזור אל החניון או לעזוב את השביל הכחול, לעלות בשביל האדום ולחזור בדרך המסומנת בכחול. השביל מתפתל בין עצי חורש צפופים ומספק תצפיות לים ולמישור חוף הכרמל. השביל נפרץ והוכשר ע”י בני נוער מתנועת בני המושבים במסגרת מפעל יוסי יפה תשס”ה (2004). השביל עובר בחורש עבות וכוורות של דבורים קיימות בין עצי האיקליפטוס הגבוהים. אכן “חלקת יער קסומה” מן האגדות. במפגש שבילים נמצא עץ חרוב ענק ומצל. בהמשך ולקראת סופו של הטיול, נפתח חלון נוף כחול אל הים. השביל משלים סיבוב וחוזר לחניון הזיתים ממנו יצאנו.

מסלול הליכה קל ומהנה לכל המשפחה וכמובן לכלב שלכם. זכרו לקחת אתכם מים, ולהנות מן הירוק המדהים של מורדות הכרמל.

לאחר החזרה לחניון הזיתים אפשר להמשיך ברכב לכיוון כרם מהר”ל, ממש בכניסה ליישוב, בצד ימין של הדרך ניתן לראות את בית הבד של “חוות מקורה” וכ-100 מטר בהמשך הדרך את יקב אמפורה. בית הבד של מקורה נבנה לאחר מעבר המשק לשיטה האורגנית. הוא מצויד במכשור חדשני שכמעט ואיננו מותיר פסולת. את הגפת, פסולת הזיתים הכבושים, מערבבים עם עוד מרכיבים ומפזרים כדשן בחזרה לעצים. מטרת החקלאות האורגנית היא לשמור על פוריות הקרקע, על האיזון והמגוון הביולוגי הקיים בה, ועל בריאות החי והצומח. זהו ממשק שפחות מתערב בטבע ופונה בעת מצור לפתרונות יצירתיים כמו הדברה באמצעות אויבים טבעיים להבדיל מריסוסים עתירי חומרים סיסטמיים החודרים לתוך הפרי, למי התהום ולאוויר אותו אנו נושמים, והזנה בקומפוסט להבדיל מדשן כימיקלי, המכיל חנקן בכמויות גבוהות, ששוקע באדמה ומזהם את מי התהום.

תוכלו לרכוש במקום שמן זית אורגני, זיתים למאכל ועוד מיני דברים מעניינים.

אפשר להמשיך בטיול רגלי על הכביש (הכביש חסום לנסיעת מכוניות) לכיוון היקב ומשם להמשיך לעבר חוות מקורה. מסלול שמחייב חזרה באותה הדרך, אורך המסלול כ-3 ק”מ (הלוך וחזור).

דרגת קושי:1
צל:

אורך המסלול: 1.5 ק"מ

משך המסלול: 02:00

[huge_it_maps id='3']

זוהי המלצה בלבד, ואין בה כדי להטיל על אתר האינטרנט “ארצה” אחריות לכל פגיעה ו/או נזק ו/או אובדן שעלולים להגרם למטיילים ו/או לכלבם ו/או לרכושם במהלך הטיול ו/או בקשר אליו, והיא אינה פוטרת את המטיילים מהחובה למלא אחר הוראות כל דין בקשר לטיול במסלולים המומלצים ולנקוט בכל אמצעי הזהירות הדרושים לפני הטיול ובמהלכו.