טיול בנחל פרת (ואדי קלט)

מה במקום:
נחל יפהפה שזורם כל השנה, בריכות טורקיז קטנות שניתן לטבול בהן לאורך כל הדרך, מנזר וקירות טיפוס.

איך מגיעים

דרך כביש ירושלים-ת”א (כביש מס’ 1) לפסגת זאב. מרחוב סיירת דוכיפת, מגיעים למחסום חיזמה, פונים ימינה לכביש 437 המוביל ליישוב עלמון/ענתות, נכנסים ליישוב ולפי השלטים מגיעים לפתח שמורת עין פרת.

מומלץ להגיע מוקדם ולהחנות את הרכב בחניון התחתון צמוד למשרד של הפקחים, שם הרכב יהיה מוגן מפריצות, וכן ניתן לקבל מידע אודות המסלולים בשמורה אשר הכניסה אליה בתשלום.

ישנם מספר מסלולים מעגליים של שעה ומסלול שאינו מעגלי של כארבע שעות, ללא עצירות בבריכות שבדרך, אל עין מבוע. ניתן לעשות גם פיקניק באזור הכניסה של השמורה שם יש בריכות שניתן לטבול בהן.

אם בחרתם לעשות את המסלול שאינו מעגלי כדאי לנסוע בשני כלי רכב ולהשאיר רכב שני בסוף המסלול, בעין מבוע, או לקחת טרמפים עם אנשים שגם עושים את המסלול כמוכם והשאירו רכב שני אך לא כדאי להסתמך על כך. במצב שלא תמצאו טרמפים עד לשמורה אלא בחלקים מהדרך יש להדגיש שהאזור הינו מעבר לקו הירוק ומאוד לא סימפטי לקחת משם טרמפים.

היציאה למסלול הארוך לעין מבוע אינה מותרת לאחר השעה 11:00.

יצאנו מוקדם בשבת בבוקר למסלול הארוך מנחל פרת לעין מבוע. למרות שהיה יום שבת בגלל שיצאנו מוקדם, כמעט ולא נתקלנו במטיילים אלא לאחר שעות הצהרים. המקום נעים ונקי, מסלול פשוט יפהפה עם השילוב של הנוף של הנחל, הבריכות והצוקים. לדעתי זהו אתר שאסור לפספס, ממש פנינה 20 דקות מירושלים.

המסלול מאוד מתאים להליכה במזג אויר חם כשניתן לעצור ולטבול במים הקרירים שבבריכות שלאורך כל המסלול. המסלול חוצה מספר פעמים את הנחל ולכן מומלץ להביא סנדלים שמתאימים להליכה במים.

חשוב להביא כובע, רק חלק מהמסלול מוצל.

בסוף המסלול מגיעים לעין מבוע שם אפשר לנוח ולטבול במעיין ובבריכות שבמקום.

אזהרה חשובה

באתר שמורת הטבע והגנים מצוין שהמסלול הוא לכלבים ולכל המשפחה ולמרות שראו אותנו פקחים עם כלבה גדולה כשביקשנו פרטים על המסלול הארוך, הם לא הזהירו אותנו ולאורך הטיול נדהמנו לגלות כמה המסלול הארוך אינו מתאים לכלבים וגם לא לילדים קטנים. לאורך כל המסלול ישנם מכשולים שממש סיכנו את הכלבה עד כדי נפילה לתהום כשאין באפשרותנו לחזור אחורה לתחילת המסלול. כדאי לברר לפרטי פרטים עם הפקחים בשמורה אך בגדול, ישנם מסלולים שמתאימים לכלבים והמסלול הארוך יכול להתאים לכלב זעיר שניתן לשים אותו בתיק גב פתוח למספר שניות עד שעוברים את המכשול.

דרגת קושי:1
מים:

משך המסלול: 01:00-04:00

[huge_it_maps id='7']

זוהי המלצה בלבד, ואין בה כדי להטיל על אתר האינטרנט “ארצה” אחריות לכל פגיעה ו/או נזק ו/או אובדן שעלולים להגרם למטיילים ו/או לכלבם ו/או לרכושם במהלך הטיול ו/או בקשר אליו, והיא אינה פוטרת את המטיילים מהחובה למלא אחר הוראות כל דין בקשר לטיול במסלולים המומלצים ולנקוט בכל אמצעי הזהירות הדרושים לפני הטיול ובמהלכו.