טיול בנחל כזיב

לאפיק נחל כזיב אפשר להכנס במספר מקומות. המסלול המוצע כאן הוא מאיזור העיר מעלות. אפשר לרדת גם דרך פארק גורן, וגם דרך מצפה הילה.

מסלול הטיול עובר בקטע נחל שאורכו כ-4.5 קמ’ והוא מעגלי, ומאפשר כניסה למים. יש לקחת בחשבון שהמסלול כולל גם ירידה ועלייה ארוכה למדי ברגל מהחניון בעיר מעלות, אל ערוץ הנחל בכביש סלול.

גישה

נוסעים בכביש מס’ 89 (מכיוון נהריה-למעלות), לאחר שחולפים על פני הכפר מעונה מימין, מגיעים לפנייה שמאלה, שבה פונים ונכנסים לשכונה המערבית של מעלות-אל שדרות הנשיא הרצוג 1. אחרי 500 מ’ בערך ישנו חניון שבו משאירים את הרכב ומשם ממשיכים את הירידה ברגל. פונים שמאלה וממשיכים ללכת עם הכביש כ-40 דקות עד המשאבות של עין-זיו – תחילת המסלול וסיומו.

האתר והמסלול

ליד המשאבות של עין-זיו ממשיכים בשביל המסומן בצבע ירוק. סמוך למעיין ובהמשך הדרך רואים שרידי טחנות קמח עתיקות. מתקדמים במורד הנחל בשביל המוקף בצוקים גדולים ומרשימים. בדרך עוברים מספר בריכות מים שמעליהן גשרונים, עד שמגיעים להסתעפות דרכים. ממשיכים בדרך השמאלית עד לעין טמיר, מקום שבן ניתן לפוש על הסלעים ולרחוץ במים. אפשר להתקדם עוד עם הנחל ככל שרוצים ולמצוא עוד בריכות רבות ושפע צל, ואחר כך לשוב באותה דרך בשביל הירוק עד העלייה לרכב.

רמת קושי

המסלול באפיק הנחל עצמו אינו קשה, אך ארוך למדי (חצי יום, או אף יותר) וכרוך בירידה ועלייה ארוכה ותלולה למדי בסופו. המסלול יכול להתאים למשפחות ולכלבים שאינם חוששים מהליכה ארוכה, ובמקומות מסוימים אף מאומצת. יש להצטייד בנעלי הליכה ונעלי מים, כובע, קרם הגנה, שתייה וציוד רחצה.

דרגת קושי:1

זוהי המלצה בלבד, ואין בה כדי להטיל על אתר האינטרנט “ארצה” אחריות לכל פגיעה ו/או נזק ו/או אובדן שעלולים להגרם למטיילים ו/או לכלבם ו/או לרכושם במהלך הטיול ו/או בקשר אליו, והיא אינה פוטרת את המטיילים מהחובה למלא אחר הוראות כל דין בקשר לטיול במסלולים המומלצים ולנקוט בכל אמצעי הזהירות הדרושים לפני הטיול ובמהלכו.