טיול בנחל הקיבוצים

התרשמה ורשמה: ילדה בלבן

נחל הקיבוצים נמצא באיזור בית שאן, קרוב לסחנה, במרחק של כשעה וחצי נסיעה מהמרכז. הנחל זורם בכל ימות השנה ומקבל את מימיו מהמעיינות באיזור. אנחנו טיילנו בנחל ביום חול נעים של תחילת ספטמבר, חמישה אנשים ושמונה כלבים. בילינו במקום יום שלם, שחינו, אכלנו, נימנמנו וחזרנו הביתה מלאי בוץ אך מרוצים.

הוראות הגעה:
מכביש החוף יוצאים במחלף קיסריה לכביש 65 לכיוון עפולה, קצת לפני עפולה פונים ימינה בצומת הסרגל לכביש 675 עד צומת נבות שם פונים ימינה לכביש 71. בצומת השיטה פונים ימינה לכביש 669 לכיוון קיבוץ ניר דוד ועוברים את הסחנה. בצומת הבאה עם כביש 6667 פונים ימינה (אנחנו עדיין בכביש 669) וכ-100 מטר לאחר מכן יש פניה ימינה לדרך עפר ושלט גדול לנחל הקיבוצים. אחרי כמה עשרות מטרים מגיעים למגרש חניה וחונים.

מסלול ההליכה:
המסלול עצמו כולל הליכה במים שבמקומות מסויימים מגיעים לאדם בוגר עד הצוואר, ולכן דרוש ידע בשחיה וכלבים אוהבי מים כדי לעשותו.

הכניסה למסלול נמצאת בפינה הצפון מערבית של מגרש החנייה, נכנסים למים והולכים לאורך הנחל במים הקרירים. במקומות מסויימים ישנם סכרים שמאלצים לטפס על הגדה, לעבור אותם ולהכנס שוב למים בצידם השני. את הדרך חזרה ניתן לעשות שוב בתוך המים, או בדרך העפר לצד הנחל. המסלול עצמו קל ואורכו כ-2 ק”מ.

אפשרות נוספת:
מעבר למסלול, אפשר גם סתם לשבת על גדת הנחל, לטבול את הרגליים, להכנס לשחיה קצרה ובעיקר להינות מהשקט, זו האפשרות בה אנו בחרנו. במקום לחנות במגרש החניה המשכנו הלאה לאורך הנחל בדרך עפר (עבירה לרכב פרטי) עד שמצאנו פינה נחמדה לפרוק בה את עצמינו ואת הכלבים. יש כמה פינות כאלו לאורך הנחל (רוב הגדה מכוסה בקני סוף), בשבתות כולן הומות אדם. מומלץ להגיע בשבת מוקדם בבוקר או ביום חול.

דגשים:
בכניסה לאתר מוצב שלט המודיע כי בעתיד הכניסה תהיה דרך חניון הסחנה. מומלץ לבדוק טרם היציאה האם הכניסה כבר הועברה (אנחנו היינו בספט’ 2010)

אין לעשות את מסלול ההליכה במים עם כלבים שלא אוהבים לשחות או שלא ידועה חיבתם למים ובכל מקרה חובה אדם מבוגר אחד על כל כלב שוחה, לא תמיד יש איפה לעצור ולפעמים צריך להחזיק כלבים שמתעייפים מהר משחייה.

המסלול מתאים גם לילדים, מומלץ לצרף אליהם גלגלי ים או מצופים.

זוהי המלצה בלבד, ואין בה כדי להטיל על אתר האינטרנט “ארצה” אחריות לכל פגיעה ו/או נזק ו/או אובדן שעלולים להגרם למטיילים ו/או לכלבם ו/או לרכושם במהלך הטיול ו/או בקשר אליו, והיא אינה פוטרת את המטיילים מהחובה למלא אחר הוראות כל דין בקשר לטיול במסלולים המומלצים ולנקוט בכל אמצעי הזהירות הדרושים לפני הטיול ובמהלכו.