טיול בנחל השופט

האתר נמצא בפארק יערות מנשה, בקרבת יוקנעם המושבה. המסלול הוא לאורך נחל עם מים זורמים, שניתן למצוא לאורכו מעיינות, מערות, צמחייה עשירה ופינות חמד שתענוג לבקר בהן.

גישה
בכביש 66 מגיעים לשלט המפנה לפארק יערות מנשה. פונים לדרך העפר ומטפסים להר גחר. ממשיכים לעבר נחל השופט, חוצים את הנחל בגשר אירי וממשיכים ימינה על פי השילוט לחניון חרובים. מהחניון הולכים לעין אמי.

האתר והמסלול
שביל קסום ומוצל ברובו עובר לאורך הנחל הזורם בכל ימות השנה. בדרך רואים צמחייה עשירה, מעיינות שניתן להשתכשך בהם, טחנת קמח, מערות ועוד. האזור מוקף ביער ויש בקרבתו חניון גדול עם שולחנות פיקניק. תחילה מבקרים במעיין “עין אמי”, וממנו יורדים לדרך העפר, חוצים אותה וממשיכים ישר. חולפים על יד טחנת קמח, יורדים אל הנחל, וחוצים אותו על גשרון עץ. בקרבתו ישנם מקום יפה לפיקניק ומערה קטנה. פונים ימינה במעלה הנחל וממשיכים בצדו בשביל מסודר ומוצל בחלקו בזכות סבך של קנה מצוי. עוברים ליד סכר בטון ומגיעים למפל קטן שמתחתיו בריכת מים, שבה אפשר להשתכשך. חוצים את הנחל ושבים אל הרכב בדרך העפר.

דרגת קושי
מסלול קל ומסודר לכל המשפחה ולכל הכלבים, המותאם לעגלות ולכיסאות גלגלים שאורכו כקילומטר וניתן לסיימו תוך כשעה. יש להצטייד בנעלי הליכה (רצוי גם נעליים להליכה בתוך מים), כובעים, קרם הגנה ומים. לאורך המסלול ישנם מקומות שבהם ניתן להשתכשך בנחל, ולכן כדאי להביא ציוד רחצה.

זוהי המלצה בלבד, ואין בה כדי להטיל על אתר האינטרנט “ארצה” אחריות לכל פגיעה ו/או נזק ו/או אובדן שעלולים להגרם למטיילים ו/או לכלבם ו/או לרכושם במהלך הטיול ו/או בקשר אליו, והיא אינה פוטרת את המטיילים מהחובה למלא אחר הוראות כל דין בקשר לטיול במסלולים המומלצים ולנקוט בכל אמצעי הזהירות הדרושים לפני הטיול ובמהלכו.