טיול באזור הסטף

הסטף היא פינת חמד ירוקה השוכנת בלב הרי ירושלים המתאימה לטיול של כולם.

נוסעים על כביש ירושלים – תל-אביב (כביש מס’ 1) עד מחלף הראל, שם פונים לכיוון הקסטל על כביש מס’ 3965 נוסעים דרך מעוז ציון עד שמגיעים לכיכר, שם ממשיכים ישר. לאחר כמאה מטרים יש פניה שמאלה אל החניון העליון של עין סטף. במקום פועל בית קפה וישנה תחנת מידע.

ניתן להשאיר את הרכב בחניון העליון ולרדת במורד מספר שבילים אל עין סטף. מי שמעוניין בטיול קל עוד יותר יכול לרדת עם הרכב בכביש היוצא מן החניון העליון (בצד ימין של בית) אל החניון התחתון. ולרדת אל המעיין ברגל לאורך אחד מן השבילים שהוכשרו אל המקום.

מאז שנת 1985 משחזרת קק”ל את הנוף והתרבות של החקלאות ההררית המסורתית, שאפיינה את האזור במשך מאות שנים. במקום יש שני מעיינות, עין ביכורה ועין סטף. מי שני המעיינות שנובעים במקום, זורמים לבריכות אגירה; משם בתעלות השקיה המים מועברים למדרגות חקלאיות (טרסות), בהן מגדלים עצי בוסתן וגינות ירק.

יצאנו מתל-אביב בשבת בבוקר, בשתי מכוניות 3 מבוגרים, 5 ילדים ו-3 כלבים. השארנו את המכוניות במגרש החניה העליון ליד בית הקפה. התחלנו לגלוש במדרון בשביל מסומן לעבר המעינות, חורבות הכפר והחקלאות המשוחזרת.

למרות מזג אויר של תחילת קיץ (חם יחסית, אך עדיין לא שורף) ההליכה במדרון היתה נעימה למדי. שני הכלבים האחרים היו משוחררים, ואילו הכלב שלי היה קשור ברצועה המפורסמת של 10 מ’ שמאפשרת לו מידה מסויימת של חופשיות יחד עם שליטה שלי על צעדיו ודרכו.

מהר מאד הילדים ואיתם שני הכלבים האחרים נעלמו מעינינו בהמשך המדרון, מה שאיפשר לנו שיחה נעימה של שבת בבוקר של 3 חברים שנפגשים מדי כמה שבועות. כשהגענו למטה, הילדים והכלבים כבר התרוצצו להם בכיף בינות לחורבות ומבני אבן עתיקים מסובבים בעצי זית ועצים נוספים, בריכות ונקבות.

הטיול כולו הוא קל יחסית אך כולל ירידה במורדות תלולים למדי, וכמובן טיפוס חזרה בעליות של אותו המדרון.

דרגת קושי:1
[huge_it_maps id='6']

זוהי המלצה בלבד, ואין בה כדי להטיל על אתר האינטרנט “ארצה” אחריות לכל פגיעה ו/או נזק ו/או אובדן שעלולים להגרם למטיילים ו/או לכלבם ו/או לרכושם במהלך הטיול ו/או בקשר אליו, והיא אינה פוטרת את המטיילים מהחובה למלא אחר הוראות כל דין בקשר לטיול במסלולים המומלצים ולנקוט בכל אמצעי הזהירות הדרושים לפני הטיול ובמהלכו.