טיול ביער לביא

יער לביא הוא יער אורנים גדול של הקרן הקיימת, הנמצא סמוך לצומת גולני. ביער מספר חניונים ודרכי עפר המתאימות לטיולים לכל המשפחה. בתקופת החורף ותחילת האביב היער ירוק ופורח, ובעיקר מצטיין בשפע של רקפות.

גישה

מצומת גולני נוסעים בכיוון טבריה על כביש 77, ואחרי פחות מקילומטר פונים ימינה לתוך היער. ממשיכים לעלות עם הדרך עד לפנייה שמאלה עם שלט המכוון לחניון. מגיעים לחניון גדול עם שולחנות פיקניק רבים.

האתר והמסלול

המסלול מתחיל ליד מבנה השירותים העשוי אבן באמצע החניון. מהמבנה יוצאים שמאלה והולכים בעלייה מתונה על דרך עפר, שמשני צדיה צומחים אורנים גבוהים ודקים. כעקרון, ניתן פשוט להמשיך ללכת כמה שרוצים בשביל הזה ובשבילים המתפצלים ממנו בהמשך, ואחר כך לחזור חזרה למכונית באותה הדרך. בעונות החורף ותחילת האביב משני צדי הדרך גדל עשב גבוה, ירוק, ועסיסי, שמקשטים אותו שפע של רקפות, כלניות ופרחים נוספים. מדי פעם ניתן לראות שורה של שיחי צבר, המוסיפים לציוריות הנוף. יש לקחת בחשבון שאחרי גשמים יש הרבה שלוליות בדרך, והיא מכוסה בבוץ. בתום הטיול ניתן להישאר בחניון לפיקניק ולמשחקים.

דרגת קושי

מסלול קל מאוד, המתנהל כולו על דרכי עפר רחבות. הוא מתאים לכל המשפחה ולכל סוגי הכלבים. יש לקחת בחשבון שלוליות ובוץ אחרי גשמים. כל קבוצה יכולה לבחור לאיזה מרחק וכמה זמן ללכת, אך יש לקחת בחשבון מינימום של חצי שעה עד שעה הליכה, שבסופה ניתן לנפוש ולאכול בחניון.
ציוד: נעלי הליכה, מים.

דרגת קושי:1

משך המסלול: חצי שעה עד שעה

זוהי המלצה בלבד, ואין בה כדי להטיל על אתר האינטרנט “ארצה” אחריות לכל פגיעה ו/או נזק ו/או אובדן שעלולים להגרם למטיילים ו/או לכלבם ו/או לרכושם במהלך הטיול ו/או בקשר אליו, והיא אינה פוטרת את המטיילים מהחובה למלא אחר הוראות כל דין בקשר לטיול במסלולים המומלצים ולנקוט בכל אמצעי הזהירות הדרושים לפני הטיול ובמהלכו.