טיול במפלי פרוד

קטע הליכה קצר לאורך נחל צלמון באזור קיבוץ פרוד, למרגלות הר מירון. בקטע זה הנחל הזורם משופע במפלים ומפלונים, ובמים השוצפים בין הסלעים. באזור יש גם חניונים ומקומות המתאימים למנוחה ולפיקניק על גדת הנחל. לאורך המסלול ישנם המון מקומות המאפשרים גישה למים ושכשוך בהם.

גישה

בצומת חנניה (צומת 7) שעל כביש מס’ 85 פונים צפונה אל כביש 866. נכנסים בעקבות השילוט אל כביש הגישה לקיבוץ פרוד, ומיד פונים שמאלה לכביש צדדי שלאורכו ניתן לחנות. עם רכב שאינו ארבע על ארבע מומלץ לחנות לפני שמגיעים לגשר שבהמשך דרך זו, כי נראו מכוניות שנתקעו באזור הגשר בגלל שממש לפניו יש נקודה שבה הכביש משובש מאוד. ממשיכים ברגל לכיוון הגשר, לאורך הכביש והנחל, לתוך החניון של מפלי פרוד.

האתר והמסלול

מהחניון ממשיכים לאורך הנחל (או בתוכו) עד שמגיעים לסימון כחול. ממשיכים לפי הסימון ומטפסים עד למקום שבו המסלול נכנס לתוך אזור של מעין מפלים קטנים וגועשים היורדים מגבוה בשיפוע חד למדי בין הסלעים. הסימון ממשיך במעלה הנחל וכל אחד בוחר לאיזה גובה לטפס על הסלעים הרטובים (ניתן לעקוף את המים הזורמים בין הסלעים בשבילים צדדיים, אך חבל) וכמה להמשיך להתקדם במסלול. לאחר מכן חוזרים בחזרה לאורך הנחל עד המכונית, חוצים את הכביש לצד השני ונכנסים לתוך אזור עם כרי דשא נרחבים בסמוך לקיבוץ פרוד, שבתוכו ממשיך לזרום הנחל. ממשיכים לרדת עם הנחל כמה מאות מטרים עד שמגיעים לאזור עם מספר מפלים, שאחד מהם גדול יותר מהאחרים. בנוסף למפלים המרשימים ולנוף המרהיב, יש במקום גם מערה. ניתן להמשיך במורד הנחל כמה שרוצים, ואחר כך לחזור בחזרה למכונית או לעשות פיקניק על גדת הנחל באחד החניונים. ברוב המקומות לאורך המסלול כולו קיימת גישה נוחה למים.

דרגת קושי

בינונית. אף על פי שהמסלול קצר ומיועד לכל המשפחה, הוא כולל טיפוס וירידה בשיפוע גדול ובאזורים מסולעים, ולכן עלול להיות קשה לילדים קטנים, ולחלק מהאנשים והכלבים שאינם מורגלים במאמץ פיזי. המסלול מוצל רק בחלקו ואפשר לעשות את חלקו במים. ציוד: נעלי הליכה ונעליים להליכה במים, כובעים, קרם הגנה, שתייה, ציוד רחצה. ניתן לסיים את מסלול ההליכה תוך כשעה עד שעתיים, אך רצוי לקחת בחשבון עד חצי יום של שכשוך במים, בילוי בחקר המפלים ועריכת פיקניק על גדות הנחל. בשל כמות המטיילים העצומה, מומלץ לא להגיע בשבתות ובחגים. כמו כן, לא מומלץ להגיע לאזור בקיץ או בסתיו, שכן סביר להניח שכמות המים תהיה הרבה פחות מרשימה.

דרגת קושי:3
מים:

משך המסלול: שעה-שעתיים

זוהי המלצה בלבד, ואין בה כדי להטיל על אתר האינטרנט “ארצה” אחריות לכל פגיעה ו/או נזק ו/או אובדן שעלולים להגרם למטיילים ו/או לכלבם ו/או לרכושם במהלך הטיול ו/או בקשר אליו, והיא אינה פוטרת את המטיילים מהחובה למלא אחר הוראות כל דין בקשר לטיול במסלולים המומלצים ולנקוט בכל אמצעי הזהירות הדרושים לפני הטיול ובמהלכו.